Sök

Om du inte hittar svaret på din fråga nedan kontakta oss gärna på info@art4fun.se och vi svarar så fort vi kan.

 

När du handlar:

 

Jag vill handla men ser inga priser.

Klicka på Bli Kund längst upp nästan längst till höger. Ange vilken typ av produkt du är intresserad av. En del produkter hittar du hos våra Samarbetspartners (knapp längst upp).

 

Jag kan inte logga in med mitt Log in och lösenord?

Efter att du loggat in första gången använder du din epost adress i Log in och sedan lösenordet. Ibland hjälper det att rensa historiken i webläsaren. 

 

Jag kan inte avsluta min beställning och det kommer upp en röd skylt. Varför?

Du har förmodligen inte fyllt i ditt organisations- eller personnummer eller någon annan uppgift t.ex. mobilnummer. Det gör du under Kundprofil, Ändra.

 

Kan jag lämna separata leverans- och fakturaadresser?

Ja. När du har sparat dina kunduppgifter syns en ny rubrik Lagrade Leveransadresser längst ner i Kundprofilen (under Mina Beställningar). Där kan du lägga in leveransadress (flera om du vill). 

 

Kan jag lämna ett meddelande med min beställning?

Ja, efter du har klickat Gå till Kassan finns det en knapp på höger sida Meddelande under Kundvagnens innehåll. Om du klickar på den kan du skriva ett meddelande som följer med beställningen. Där kan du t. ex. fylla i er egen referens och ev. dagar och tider då DHL inte skall leverera.

 

Hur vet jag om en vara finns i lager?

Det står vid varje vara "i lager" eller "ej i lager" (ovanför artikelnummret). Finns varan i lagret, så har vi minst en styck kvar och kan skicka omgående. Finns varan inte i lagret så kommer den att komma in senare, se Nyheter. Du kan klicka den orangea knappen Bevakning, du får då ett meddelande när varan har kommit till vårt lager. 

 

Jag har fått två orderbekräftelser, men jag har bara lagt en beställning. Varför?

När vi har fått din beställning så plockar vi varorna (som vi kan skicka) och beräknar det lägsta fraktpriset till din adress utifrån vikt, skrymme och fraktsätt. Vi skapar en ny order inklusive frakt kort innan vi skickar din order och makulerar den gamla. 

 

Kan jag betala med kreditkort?

Hos oss betalar du mot faktura genom att betala in på vårt bankgiro. Du kan också Swisha. Ange alltid order- eller fakturanummer, tack. Du kan inte betala med kreditkort hos oss. 

 

Bisque:

Kan man reparera små skador på bisque?

Ja, man kan använda sig av bisque mender. Det finns tre olika produkter som kan användas: För lergods: Bisque-it (för fyllning av små sprickor, ingen extra bränning krävs, Clay mender från Mayco (ingen extrabränning krävs) Magic Mender (extra bränning krävs) och för stengods: High Mender (extra bränning krävs)

Glasyrer:

Kan jag använda Maycos lergodsglasyrer på stengods?

Ja, men det kan blir färförändringar. I Maycos katalog på näst sista sidan hittar du en förteckning av alla glasyrer och hur de förändrar sig vid stengodsbränning.

HotPot:

Min HotPot blir inte varm?

Ställ den inte i mitten av mikron, så att mikrons wärmevågor når den bättre. Se till att det inte finns en säkring i mikron som slå av maskinen, när den blir för warm.

Silverlera:

Jag ser inte min rabatt på fakturan?

Om du har certifierings rabatt, har vi lagt in den på din kundbild. När du loggar in ser du pris efter rabatt vid varan, på orderbekräftelsen och på fakturan. Fråga gärna vad normalpriset är.

 

Vad ska jag använda istället för OilPaste?

Istället för Oil Pasten används nummera den nya pastan, som finns i 10 g och 20 g förpackningar. Förutom att den kan användas som vanligt för pensling och dylikt, kan den även användas för att laga eller sammanfoga färdig brända silverförmål. (bränns i ca 10 min. vid 800 °C)